HTML

A Pareto-elv

2010.07.27. 13:25 szovegiras

A Pareto-elv megkérdőjelezhetetlen eredményei


Pareto-elv

A Pareto-elvet már több, mint 100 éve megfogalmazták, és sokan nagy pénzeket kaszálnak a használatával, mert ők arra koncentrálnak, ami a legtöbb pénzt hozza a vállalkozásukba. A Pareto-elv, más néven a 80–20 szabály kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.

Gondoltad volna, hogy mocskosul megemelheted a bevételedet, ha figyelsz rá?

Pareto olasz közgazdász alkotta meg azt a matematikai formulát, amellyel az egyenlőtlen vagyoneloszlást írta le, amikor felismerte, hogy a megtermelt javak 80%-a a társadalom 20%-ához kerül a vagyonelosztás során.

A vállalkozók körében egyre tudatosabban alkalmazott elvről van szó, hiszen Te is megfigyelhetsz ilyen összefüggéseket a cégeden belül, pl:

  • Céged bevételének 80%-át általában a vevőid 20%-a adja
  • Értékesítőid 20%-a hozza a megrendelések 80%-át
  • Szolgáltatásaid 20%-át választja meg a vevőid 80%-a
  • Az általad használt értékesítési csatornák 20 %-án keresztül jön a forgalmad 80%-a

Hogyan használhatod fel a Pareto-elvet arra, hogy még több bevételed legyen?

Fókuszálj a fontos dolgokra!

Ha azt látod, hogy néhány ügyfeledtől jönnek a legnagyobb megrendeléseid, akkor nyilván kiemelten kezeld őket. Amikor ők telefonálnak, akkor az összes kollégád tudja, hogy ők VIP ügyfelek, így a legjobb ügyfeleknek kijáró odafigyeléssel beszélnek velük.

Amennyiben van sztár értékesítőd, akkor legalább havonta elismered a teljesítményét a többiek előtt. Nem arra pazarlod a drága idődet, hogy az átlagos képességűeket felzárkóztasd, hanem arra, hogy a legjobbnak segítsél megkönnyíteni a munkáját, hiszen neki zsigerből megy, amivel a többiek vért izzadnak.

Amikor látszik a statisztikáidból, hogy egy adott szolgáltatásodat jóval többször rendelik meg a többinél, akkor ezt tedd jól látható helyre a weblapodon, és ezt kínálják elsők között az értékesítőid is, mert nem véletlen, hogy éppen azt a csomagot kedveli a piac. Érdemes hozzá profi sales oldalt is íratni, mert valószínűleg jóval többet ki lehet belőle hozni egy jól felépített értékesítési üzenettel.

Ha azt veszed észre, hogy a megrendeléseid 80%-a az online kampányokból jön, akkor költsél többet online marketingre:
vásárolj hírlevél megjelenéseket,
keresztmarketingezz, vagy
gyakrabban szervezz online kampányokat a saját listádra.

Hidd el, a látványos eredmények magukért beszélnek, és új lendülettel fogsz nekifutni a feladatoknak, hiszen átértékeled a prioritásaidat, és ismét beleszeretsz a fejős teheneidbe.  Dobay Robi egyik bejegyzésében röviden összefoglalta a szenvedély és a prioritások kapcsolatát, ami nekem nagyon tetszett, mert szemléletes példákat talált hozzá.

Tehát megvannak az erősségeid: tudod, hogy milyen típusú ügyfelek a legelégedettebbek veled, és látod, hogy mely szolgáltatásod a legnépszerűbb az ügyfeleid körében. Miért ne kommunikálnád erősebben ezeket az előnyöket az értékesítési üzeneteidben?
Írjál ezekhez kapcsolódó adwords hirdetéseket,
szervezz rá sms kampányt,
építs erre DM kampányt,
írogass ebben a témában a Facebook-on és a Twitteren, vagy
vedd bele a szlogenedbe.

Kommunikáld ezerrel, hogy miben vagy a legjobb!

Hidd el, a Pareto-elv 1906. óta kiállta már az idők próbáját. Számos könyvet és tanulmányt írtak róla, és vagyonokat építettek a segítségével már eddig is a vállalkozók.
Keresd meg, hogy Te mire tudod felhasználni, és fordítsd a javadra!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szovegiras.blog.hu/api/trackback/id/tr962179774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása